Kisah Benar: Perut Buncit Kini Kempis

Entri kali ini khusus buat mereka yang mengalami masalah perut buncit dan sukar untuk mendapatkan semula perut yang kempis, cantik dan seksi. Sesuai dengan status ibu beranak dua ini, saya juga tidak lari daripada masalah ini. Jadi, entri ini diharap dapat membantu kawan-kawan untuk sama-sama amalkan bersama saya bagi memperoleh bentuk tubuh yang lebih memikat terutamanya setelah mendapatkan perut yang lebih kempis dan menarik.

Perut Buncit Kini kempis

Perut Buncit tidak lagi menjadi masalah jika anda ikuti tips ini. Namun, aset yang paling penting ialah kekuatan minda dan disiplin. Saya amalkan langkah ini secara konsisten setelah dapati ianya sangat berkesan ke atas encik suami. Suami saya dahulu mengalami masalah perut buncit dan ianya sebenarnya lebih ketara berbanding saya. Jom kita tengok sendiri perubahannya sekarang.

perut buncit kini kempis_2

Hebat kan? Hanya beberapa bulan, beliau kini memiliki bentuk badan yang lebih kurus dan sasa kerana mengamalkannya secara konsisten. Apakah yang diamalkannya? Ini lah yang saya mahu bongkarkan hari ini.

Beliau tidak pernah culas melakukan senaman rutin terutamanya ‘sit up’ setiap hari. Namun, perlu ditekankan di sini bahawa senaman ‘sit up’ untuk lelaki dan wanita adalah berbeza. Sebagai wanita, senaman ‘sit up’ yang dilakukan sepatutnya lebih ringan berbanding lelaki supaya tidak mengganggu sistem peranakan kita. Jadi, bagaimanakah yang sesuai dilakukan untuk wanita?

senaman-mudah-untuk-kempis-perut

Selain itu, suami juga mengamalkan Herb-Lax secara konsisten walaupun tidak mengambilnya setiap hari. Ini kerana, Herb-Lax membantu usus dicuci dan membuangkan segala sisa berlebihan yang masih melekat di sekitar usus. Dengan ini, sistem penghadaman menjadi semakin lancar dan membantu perutnya kempis dengan lebih cepat.

Apa yang saya perhatikan, beliau juga tidak lupa mengamalkan protein ESP sebelum dan selepas ‘workout’.  ESP dikatakan membantunya terus bertenaga dan lebih rasa kenyang. Ototnya lebih mudah terbentuk dengan mengamalkan ESP setiap hari secara konsisten. ESP tersebut akan di’blend’kan bersama sedikit ais dan 1 sudu Milo untuk menjadikannya lebih sedap dan berkrim. Namun, setiap orang mempunyai berlainan citarasa. Bagi saya sendiri, ESP dan air suam sahaja sudah mencukupi. Air suam adalah minuman kegemaran saya. Saya juga tidak gemar minum ketika sedang makan atau sebaik sahaja selepas makan. Saya hanya akan minum 10-15 minit selepas makan bagi mengurangkan risiko perut buncit.

Lecithin juga membantu suami saya membuang lemak di perut dengan lebih cepat. Badannya dilihat lebih ‘fit’ dan kemas bila mengamalkan senaman dan suplemen secara konsisten. Perubahan ketaranya membantu menaikkan semangat saya untuk konsisten mengamalkan suplemen serta senaman rutin setiap hari. Saya letakkan target untuk menurunkan berat badan sehingga 50kg dan kekalkannya. Pemakanan sihat sangat membantu saya menurunkan berat badan di samping mendapatkan kesihatan yang lebih baik. Alhamdulillah.. Kesedaran suami untuk menjaga kesihatannya turut memberikan impak positif kepada kami sekeluarga. Semoga kisah benar yang saya kongsikan ini turut memberikan motivasi kepada anda untuk sama-sama turunkan berat badan dan jaga kesihatan diri anda.

photo (3)

 

*Cabaran blogging Jan 2015 bersama Genkimomma Bloggers

MommaSihat

012-4020841

9 Response to Kisah Benar: Perut Buncit Kini Kempis

  1. alin says:

    wahhh…. jadi pembakar semangat nak kurus ni…:)

  2. AZURA MZaki says:

    Wah…lepas baca ni makin semangat sy nak kempiskan perut ni

  3. Maizura says:

    Berapa bulan lepas bersalin boleh mula workout terutama strength dan abs?

    • mommasihat says:

      sebenarnya lepas bersalin ni memang kena jaga walau dah lepas setahun bersalin. maksudnya buat ruitn yg ringan2 dulu. klu utk abs, senaman yg kreen share mcm gambar kat atas tu sesuai sbb x turunkan rahim. bergantung kpd kesihatan kita. 4 bulan ke atas in shaa Allah dah kuat nk buat senaman mcm tu.

  4. nur razali says:

    bestnye tips ni..boleh apply 😉

  5. […] Testimoni oleh Puan Reen @ MommaSihat.Net […]

Komen Di sini

CommentLuv badge

Anda boleh menggunakan Shaklee ID saya untuk dapatkan harga ISTIMEWA di mana-mana kaunter Shaklee!

Testimoni

Perut Buncit Kini Kempis

PENAFIAN & DISCLAIMER

Blog ini adalah hak milik peribadi saya dan tidak ditaja oleh oleh mana-mana warga persendirian, organisasi, mahupun pihak ketiga. Segala hasil penulisan adalah melalui pembacaan, pengalaman sendiri & perkongsian daripada pengguna (setelah mendapat keizinan daripada pengguna tersebut). Saya bukan doktor mahupun pakar perubatan, dan saya ingin pembaca yang budiman tahu bahawa blog ini tidak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara.

* DISCLAIMER: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.*

Follow Us

Follow our activity on the web and get to know us.

Contact Us

ID Shaklee: 881070,

+60124020841

Distributor Jawi Penang (COD)

hubungi@mommasihat.net

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.